0
Sa budžetom od $97 miliona Apple prvi po ulaganju u marketing mobilnog sektora

Sa budžetom od $97 miliona Apple prvi po ulaganju u marketing mobilnog sektora

Kraj godine polako se bliži, a to je ujedno i odličan period za analizu poslovanja tehnoloških kompanija u 2016. godini. Pažnju javnosti privuklo je istraživanje organizacije Pathmatics o Eplu i Samsungu, pokazavši da gigant iz Kupertina troši znatno više sredstava na digitalni marketing nego što je to slučaj sa južnokorejskom kompanijom.

Zahvaljujući podacima sa platforme Pathmatics koja služi za praćenje i ispitivanje digitalnih oglašivačkih kampanja, Bussines Insider prenosi da je Epl ove godine potrošio čak 97 miliona dolara na display, mobilno i video oglašavanje u Sjedinjenim Američkim Državama za razliku od Samsunga iz koga su za ovaj segment izdvojili 80,4 miliona dolara ili 17 miliona manje od rivala. Ukoliko ipak isključite proizvode poput frižidera, televizora, memorija i drugo, Epl prevazilazi Samsung za čak 179% kada govorimo o digitalnom oglašavanju.

Bitno je istaći da analiza platforme Pathmatics obuhvata isključivo display i video oglase, te ne podrazumeva nastup na društvenim mrežama, kao i podatke koji ukazuju na to gde tačno brendovi troše najveći deo budžeta za digital. Takođe, ovi podaci potpadaju pod third-partysegment i nisu zvanično potvrđeni od strane Epla i Samsunga.

Budući proizvodi oblikuju novi dijagram

Naime, statistika otkriva kako potrošnja Epla za ovu vrstu oglašavanja opada za 16,3% iz godine u godinu, dok je Samsung povećao svoj oglašivački budžet za čak 49,2%. Sa druge strane, više od tri četvrtine ili 76% novčanih sredstava Epla za oglašavanje uloženo je na video, 22% na desktop display, a preostali procenat na mobile. Ukoliko govorimo o Samsungu, južnokorejska kompanija najviše novca ulaže u web oglašavanje, čak 73%, zatim 20% na video i 7% na mobilemarketing.

Zanimljivo je istaći kako veliki deo novca kalifornijska kompanija uloži na direktne dogovore za izdavačima o reklamiranju proizvoda, dok se Samsung oslanja više na nezavisne oglasne mreže i druge kanale. Dijagram je takođe varirao i kada je reč o potrošenoj sumi novca po mesecima koji jasno pokazuje da je Epl potrošio najviše 22 miliona dolara i to samo u oktobru – dok je Samsung dostigao skoro 17 miliona sredinom tekuće godine.

Izvor: Netokracija

0

Write a Comment